Mocniejsze sprzęgło do 110KM po tuningu do 135KM...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michu
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2004
    • 235

    Mocniejsze sprzęgło do 110KM po tuningu do 135KM...

    Szkoda - spróbuje sam dojść co jest z tym zawieszeniem nie tak. Jak coś się zmieni w kwestii spotkań w Kielcach. Dajcie znać.
    - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk
  • karpecik
    Rider
    • 2004
    • 279

    #2
    Mocniejsze sprzęgło do 110KM po tuningu do 135KM...

    Witam.

    Kończy sie chyba sprzęgło. Przebieg 80 tys. km, chip zrobiony przy 2tys km.
    Kilka razy przez te 3 lata zaśmierdziało, a kiedyś mimo wrzucenia na luz hamował sinikiem prawie do 0 km/h.
    Ostatnio sprzęgło bardzo stwardniało. Działa dobrze (nic nie bije, wyje, rzęzi) tylko żonę boli noga od wciskania - czuć znaczącą różnicę.

    I pytanie: jeżeli diagnostyka potwierdzi konieczność wymiany to czy można po prostu włożyć sprzęgło od seryjnej 130KM Octavii? Czy jest mocniejsze i czy jest takie samo wymiarami?
    A może wystarczy mocniejszy docisk?

    Porada mile widziana!

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      Zamieszczone przez karpecik
      I pytanie: jeżeli diagnostyka potwierdzi konieczność wymiany to czy można po prostu włożyć sprzęgło od seryjnej 130KM Octavii? Czy jest mocniejsze i czy jest takie samo wymiarami?
      ...nie 130 ma duzo wieksze sprzeglo, nie podejdzie do twojej skrzyni.
      Masz dwie mozliwosci zalozyc takie samo nowe lub przejsc na jednomas( G60, Vr6).
      Bylo juz omawiane na forum, skozystaj z SZUKAJKI.

      Darek
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • JanuszSz
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2835
        • Superb II combi (3T5)

        #4
        Nie sądzę,aby po 80 kkm.padło sprzęgło.Zakładam,oczywiście,że nie jeździłeś z wciśniętym pedałem.Moje po chipowaniu rozpadło się dopiero po 200.kkm.Może powinieneś poszukać usterki w sterowaniu,może pedał zatarł się na wałku?
        Jeśli okaże się,że niestety musisz wymienić(oby nie)nie zakładaj jednomasowego.Założyli mi takie(po prostu nie wiedziałem jaka jest różnica) przy 200 kkm.Valeo.Teraz mam 213 kkm.i w czwartek wkładam sachsa z dwumasem.Na tamtym silnik rzuca się po komorze,drgania przenoszą się na całe auto.Odnoszę wrażenie,że silnik z nadwoziem połączony jest na sztywno,bez poduszek.Ogólnie do niczego.Masz na miejscu kol.dobrygrześwawa,to się skonsultuj.
        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

        Komentarz

        • kozi1987
          Ambiente
          • 2007
          • 200

          #5
          ''Nie sądzę,aby po 80 kkm.padło sprzęgło.''
          Uwierz, baardzo mozliwe wkoncu to 78tys. na virusie, zwlaszcza ze z wypowiedzi kolegi wynika ze auto ma niejednego kierowce.

          Komentarz

          • Techno200
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 782
            • Tesla

            #6
            80km nawet po chipie to niewiele. Raczej nie powinno sie tak sobie wysrac. Juz turbo szybciej pada. No ale wszystko zalezy od tego kto jak jezdzi.
            Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

            Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              80 tys km w 3 lata, co daje zaledwie 25kkm rocznie. Zgaduje wiec, ze wiekszosc po miescie.
              Jesli tak, to w sumie nic nadzwyczajnego, ze juz jest twarde.


              Jesli wymiana, to IMO na serie. Dwumas nie przez przypadek montuje sie w TDI. Jednomas dobry jest dla "wyczynowców", ktorzy walczą o moc bez kompromisów.

              Przy zywklym chiptuningu seryjne sprzeglo daje rade bezproblemowo.

              Co najwyzej mozesz podjechac do tunera i sprawdzic przebieg momentu - jesli jest troche za duzo Nm w dolnej partii obrotowej, to mozna wykres wyplascic dla swietego spokoju.
              TDI 205PS

              Komentarz


              • #8
                a czy cos dolega temu sprzeglu poza tym ze jest twarde ? bo jakos nie moge doczytac...

                tez mam twarde i jest to tylko kwestia przyzwyczajenia..... za to 400Nm nie jest dla niego problemem

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez lec
                  a czy cos dolega temu sprzeglu poza tym ze jest twarde ? bo jakos nie moge doczytac...
                  tez mam twarde i jest to tylko kwestia przyzwyczajenia..... za to 400Nm nie jest dla niego problemem
                  Kiedys gdzies czytalem, ze jednomas przenosi duzo wieksze drgania na bude, no i komfort jezdzenia spada.
                  Dla mnie ciezko chodzace sprzeglo odpada, ze wzgledu na kontuzje kolana. Wiec nie kazdy sie przyzwyczai :wink:
                  Cos tam kiedys slyszalem o sprzegle z 1.8T do tdi testowal to ktos moze ? :roll:
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • karpecik
                    Rider
                    • 2004
                    • 279

                    #10
                    Zamieszczone przez lec
                    a czy cos dolega temu sprzeglu poza tym ze jest twarde ? bo jakos nie moge doczytac...

                    tez mam twarde i jest to tylko kwestia przyzwyczajenia..... za to 400Nm nie jest dla niego problemem
                    Nic mu nie dolega. Nie ślizga się. Jest tylko dosyć twarde. Jadę jutro do serwisu, ocenimy czy warto go rozbierać czy nie. Ale skoro żonę boli noga od wciskania to chyba jest za twarde.

                    Może jest gdzies w instrukcji jaka powinna być maksymalna siła do naciśnięcia sprzegła do oporu?
                    Poszukajcie, jak możecie bo czeka mnie jutro wydatek 360 zł za wymianę sprzęgła - nawet jak nic nie wymienią. Choć ja uważam, że docisk sie kończy.

                    Komentarz

                    • Nexus6
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4847
                      • Volkswagen

                      #11
                      Zamieszczone przez Samiec
                      Cos tam kiedys slyszalem o sprzegle z 1.8T do tdi testowal to ktos moze ?
                      jest takie samo jak w AHF/ASV
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Nexus6
                        jest takie samo jak w AHF/ASV
                        A juz myslalem ze mocniejsze.
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        • blecher
                          Classic
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 13

                          #13
                          mam pytanie.na wszystkich biegach po gwałtownym wciśnięciu gazu najpierw skaczą obroty po chwili spadają i auto się rozpędza.jakbym jechał automatem. do tego pedał sprzęgła jest dość twardy. padło sprzęgło?
                          Blecher

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            blecher, Poślizg.Kolega Łukasz z ełku ma nowe Sachsy w dobrej cenie.
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • Zoltar
                              Rider
                              • 2005
                              • 722

                              #15
                              Zamieszczone przez blecher
                              mam pytanie.na wszystkich biegach po gwałtownym wciśnięciu gazu najpierw skaczą obroty po chwili spadają i auto się rozpędza.jakbym jechał automatem. do tego pedał sprzęgła jest dość twardy. padło sprzęgło?

                              Jak płyn ok, to niestety zabite sprzęgło
                              www.soft-car.pl
                              www.chiptuning-gdansk.pl


                              - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                              - Wyłączanie DPF
                              - Hamownia Obciążeniowa

                              Komentarz

                              • kaz13
                                Drive
                                • 2008
                                • 42

                                #16
                                jeden zrobi na jednej tarczy 300 tyś. drugi 100 tyś. według mnie niema na to rady kierowca jest tylko kierowcą trasa jest tylko trasą i na to niema rady i nie ma powtarzalnych problemów trzeba byłoby w to wgłębić bardziej jednostkowo żeby wystawić na ten temat opinię czy jakąś radę ale według mnie coś się dzieje z łożyskiem na wałku sprzegłowym

                                [ Dodano: Pią 25 Sty, 08 01:18 ]
                                jeden zrobi na jednej tarczy 300 tyś. drugi 100 tyś. według mnie niema na to rady kierowca jest tylko kierowcą trasa jest tylko trasą i na to niema rady i nie ma powtarzalnych problemów trzeba byłoby w to wgłębić bardziej jednostkowo żeby wystawić na ten temat opinię czy jakąś radę

                                Komentarz

                                • blecher
                                  Classic
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 13

                                  #17
                                  juz sam nie wiem bo np. na jedynce jak dam w pedzel to kola miela i to strasznie. jak jade normalnie i np chce wyprzedzic (gwaltowniej wciskam pedal)to czuje sie jakbym jechal automatem, obroty wskakuja wyzej niz powinny, slychac" wycie silnika"i auto zaczyna przyspieszac, po czym obroty spadaja na odpowiednia w danej chwili wartosc. ponowne gwaltowniejsze wcisniecie gazu powoduje to samo. chyba tylko na jedynce tak nie jest.

                                  [ Dodano: Pią 25 Sty, 08 17:35 ]
                                  juz sam nie wiem bo np. na jedynce jak dam w pedzel to kola miela i to strasznie. jak jade normalnie i np chce wyprzedzic (gwaltowniej wciskam pedal)to czuje sie jakbym jechal automatem, obroty wskakuja wyzej niz powinny, slychac" wycie silnika"i auto zaczyna przyspieszac, po czym obroty spadaja na odpowiednia w danej chwili wartosc. ponowne gwaltowniejsze wcisniecie gazu powoduje to samo. chyba tylko na jedynce tak nie jest.
                                  _________________
                                  Blecher

                                  Komentarz

                                  Pracuję...